VALBORGSMÄSSOAFTON.



Ta det lugnt ikväll barn.






Teenage mutant ninja turtle.



Första bilden, jämför likheten med en sköldpadda. Det är ta mig tusan likt! Jag börjar inse att det här med djurposer är min grej. Kolla bara strutsbilden! Hur som helst, samhällskunskap har varit min enda vän idag. Inte världens roligaste vän om man säger så. Förresten, igår berättade jag om hur bra det var att ha min moder, det ska jag göra idag också. Tack för brillsen.

Valborg & Sommar 2009.


Här har ni blott ett fåtal av de allra bästa stunderna jag fångade på bild förra sommaren. Längtar inte ni också?


Vad är det här för särisar?


PUSS!
Nationellt prov idag, engelska uppsats. Jag tror det gick bättre än bra, trots att jag precis som resten av alla förstaringare inte vill ha någon jäkla lägenhet i Edinburgh. Nu ska jag belöna mig med Håkan Hellström och mammas chokladbollar. Hon är allt bra att ha det där fruntimmret.

We are scientists.



Solen värmer mig ända in bakom öronen och jag har bara gjort ingenting idag. Livet är skönt och bekymmrena är otroligt få.

What's the point of doing anything if you don't even notice.



Just don't stop believing.

Dagens händelser: varit 4 centimeter från att köra in i en bil hehe, tränat med Jenny, ätit pizza, pluggat, choklad och sånt där man gör på söndagar. Woho hittade en grym remix till er som är fan av Dont stop believin' och Gaga.

Säg tack nu.

Alla tiders.









Grillning hos Emma en lördag som denna. Riktigt fin kväll med några av de finaste jag har.
Nästa vecka kommer bli kanon.

ÄLG.


Thihi.

MITT OBJEKTIV ÄR TILLBAKA.




Pretty glassigt.



Men dra då?


Är arg. Sur. Ilsk. Fly förbannad.
Och nu passar det inte med lätt poesi och vackra ord. Det "komiska" är att anledningen är ganska oklar till och med för mig. Ska droga ner mig med Håkan nu så vi hörs och ses imorgon. Sov gott, sov godare än mig. Och glöm inte att imorgon är det fredag. Uppskatta eran favoritdag friends!


SSTRESS.


Fredag. Det första vi tänker på när man vaknar om måndagmornarna. Det är det sista vi tänker på om torsdagkvällarna. Och imorgon är det äntligen dags.


Mongo.





Trodde som sagt att det skulle vara vår nu ett tag framöver, åtminstonde framm till juni. Men nej, det ville bli vinter igen. Dagen till ära var jag i stort behov av ett någorlunda normalt objektiv, så snälla Carro lånade ut ett till mig. Jag varierar det med en gammal telezoomsom jag inte fått kläm på än så får vi se hur det går ikväll.

Dagen som varit.






Om ni undrar varför jag är så galet aktiv just idag, och väldigt många fler dagar, så beror det på läxor. Jag lovar, jag har ett liv. Det är bara det att just idag har jag inget liv. Bara en massa läxor..

I miss that too.



"I miss sitting in the harbour until the last sunhours. I miss the cool breeze blowing through my hair in the  late summerevenings. I miss taking a bike ride to the beach at nine thirty when the horisont is pink and purple. I miss lightening up a fire and sit on a sandy blanket with a gruop of suntanned friends. I miss their light and easy summer laughs.
I miss those late summer nights."

Hatt tjejen is killing me.


Vi lekte riksdag i skolan idag. Jag var socialdemokrat. Hade 13 mandat och kände mig allmänt stor och stark och mäktig. Stod där och försökte dölja mina nonstop skakande ben för min svenskalärare (som såg lite lätt road ut) samtidigt som jag argumenterade mot mina bästa kompisar i miljöpartiets anda.

Talk_nerdy_to_me.




Hey babe,

wanna come over to myspace



and twitter my yahoo


until i google all over your facebook?

Morsan ringer "Vart är du?", "På väg till morfar" så är man påväg till grannen...




Sooc. (Nya grejer.)
Som sagt, skulle ju till morfar men jag drar till min granne istället.

9 roliga/patetiska/pinsamma/glädjande saker man bevittnar under loppet av 3 månader på gymnasiet;


♣ Estetarnas aningen söta knasigheter.

♣ Svenskalektioner då man faktiskt har så tråkigt att man måste spendera tiden med att beundra shrek-pennan.

♣ Folk som omedvetet har trampat i toapapper.

♣ Människor med otroligt dålig humor.

♣ Helgens händelse-listor där helgens ofta osanna pinsamheter förspilldes.

♣ Trötta människor i skolans biosal.

♣ Dans och sånt.

♣ Väldigt roliga naturlektioner och väldigt roliga bruttor.

♣ Väldigt givande sexualkunskap.

♣ Och Sara, också känd som påtårsbruden.

Helena och andra saker man tänker på när det är mörkt.


Igår handlade jag med vagn 2431 i ullared.

Idag drog vi till Julia och grillade korv.

Nästan alla i allafall, det var bara en som fick avnjuta lyxburgaren.
Resten av kvällen satt vi och pratade strunt, mordhistorier och bärs. Imorgon får gärna orkanvindarna ha försvunnit.

En liten liten gube i en liten liten lådda.


En söt kis i hamnen för ett par dagar sedan. Jag ligger mest i sängen och gosar som jag brukar göra om lördagmorgnarna. Gorde nyss det stora misstaget att måla naglarna utan kläder, inte så lyckat med tänke på den nyss upptäckta dåliga isoleringen i mitt fönster. Som väldigt få visste om var jag i Ullared igår. Fartfylld roadtrip med mamma och mina kusiner, fast mycket shoppande blev det kanske inte. Nu ska jag äta upp min gröt och se till att göra någonting av den här lördagen.

Glassa i hamnen.







Årets första glass i hamnen, det var fint det.

CLASSMATES. ♥

Mina buddys drog iväg med min kamera och det visade sig att de kunde de med! Här har vi Julia precis innan skratt kan jag säga av ren erfarenhet.


Här har vi hela bunten förutom Frida och Becca, Emma klämmde in huvudet rätt snyggt där.



Anna goes wild somvanligt.



Ser ut som gapflabb.


Självklart får Simons båt vara med i bilden.




2 sekunder innan vi trillade och hamnade i den inte allt för sköna och enda snöhögen som finns kvar.


Lolotottasos kokororvovaror.


Tja, snart kommer en otroligt stor bildbomb (tror jag) från idag. Mina tokbrudar drog till sig kameran när jag var på föreläsning så det får bli ett fint inlägg med endast deras bilder. De är ganska kreativa må jag säga!


I AINT MISSING YOU.


Snygga strumpbyxor, lagom snyggt kök, snygg trasmatta, snygga trådar i luften, allt är snyggt idag.

Precis som alla andra dagar.

Årets första uteservering.



Idag hade jag och Lottis uteserveringspremiär. Sandra kom efter ett tag också, men hon hade premiär igår. Och eftersom mitt bästa objektiv, eller snarare enda användbara, är på lagning och inte kommer hem fören 10 dagar så fick det bli ett par otroligt bra mobil bilder.

Too bad girls.


Synd fuckers, men jag har paxat dessa! Ska införskaffa dem så fort jag kommer åt dem.

Euforisk flärdfrihet.




En söndag.

Ekade det?

`
Ekade det?
Tårtan här över, den var oätlig. Idag har jag och Lotten varit duktiga. Först utövade vi boxersice på ett väldigt snyggt sätt (läs klumpigt) och lite senare kastade vi oss ut i skogen och sprang. Bodybuilder nästa.

Ren och skär söndagkvällsmusik.


Kameler.




Bilder från Beccas place.

Not so fun in the sun.




Sovmorgon, en bit av mig, och ett vårtecken. Bättre fredag kunde jag nog inte vänta mig. Annars är jag rätt deppig, vet inte varför. Men bäst som jag är ska jag försöka bota det nu.


Halv åtta hos mig.


Sitter och kikar på Halv åtta hos mig, det är nog ett av de mysigaste programmen jag vet.
Eftersom jag kan göra en massa olika saker samtidigt tittar jag igenom gamla bilder från en klassresa i September. 
Nu ska jag läsa bok för en gångs skull! En påläst tant sa åt mig att om man har svårt att somna om nätterna ska man läsa en bok eller något annat som inte tvingar hjärnan att ta hand om en massa olika sorters information samtidigt (som TV och datorer gör).

SOOC.



Straight out of camera så att säga. Jag kom hem, såg det här, sprang in, hämtade kameran, ett objektiv, sprang ut på gatan och klickade några bilder. Det blir bara fult om man ska redigera dem, så jag lät dem vara.

.

GYMNASIET ÄR SÅ JÄVLA BÄST!

Och mina samhällsbrudar likaså!


When there's nothing left for you to hide.




ORIGAMI.



Släpade mig hem från plugget men tiden ville inte dra iväg och jag hade verkligen ingenting för mig. Så jag fick för mig att testa origami. Kinesisk pappersvikningskonst för er som inte visste det. Jag blev förvånad av att nästan ingen visste vad det var. Fan vilka bondläppar jag rör mig kring..
Hursomhelst brände jag ett par timmar på att vika papper i eftermiddags. Det var oroväckande roligt.

You're the reason why I'm closed.



Jag bryr mig inte så mycket om att hon sviker sin nationalitet och dissar Sverige. Jag skulle säkert också göra det i hennes fall. Bryr mig heller inte om att låten är gammal, jag föll för den återigen. Särskillt den här videon.


Alis volat propriis.



Zakynthos havssköldpaddornas ö eller nåt sånt.


Hihi den enda bilden jag hade som jag kan relatera till Zakynthos. Tydligen finns det rätt mycket havssköldpaddor där. Det är rätt jävla fint vatten också, fritt fram att kolla lite bilder. Det ser snyggt ut alltså och jag vet att det är ganska varmt i Grekland.

Just det jag glömde säga det, jag har bokat en resa dit i höst!

Easter end.



Igår käkade vi påskmat med släken.Egentligen är det en lögn för vi åt inte påskmat, vi har aldrig ätit köttbullar, ägg och janssons och hela köret till påsk. Vi gör våran egen grej, i år vet jag inte riktigt vad vi förtärde. Det var rött och starkt och vi åt grekisk sallad till. Och jag gillar mina mammas fräknar, samtidigt som jag är ganska bedrövad över att jag själv kommer drabbas av det.

Fredag, Lördag.



Busungar från i fredags,

Linas kvällsbok är alltid lika bra,


påskmiddag med tårta,


mina lördagsparty strumpor,

och en trasig fot (inte min).

TWISTER.

Carolina fyllde 17 år vi for ut i skogen där hon bor för att fira henne.

Sofia och Johanna var på besök från Götet ♥


Vi käkade lite (hehe mycket)



vi spelade twister...







+++++




Dagens fångst!
Skor eftersom mina kära boots gick i tras - rest in peace my lovers - och ett par shorts från HMs garden collection. Kan inte sluta titta på dem, de är så vackra..

Nu drar jag till Johanna.







Idag åkte vi och shoppade.
OCH JA, det är fucking långfredagen idag, den rödaste dagen på året, jesus gjorde den rätt röd med sitt blod tror jag. Ja JESUS DOG idag, så vi åkte och shoppade.

April april din sill.


Mamma drog med mig ut för att plocka ris. Jag stod mest och svor.

Jag mötte Frida min vid det blåa huset vid strykjärnet.

Gick till första bästa pizzeria och köpte vaten. Hihi!

Käkade en sån här.

Och en sån här som pizzabagaren så snällt gav oss. Hej vi är 16, men vem bryr sig.

My cute horses.
20100401bakifran
Och till sist gick vi hem till Anna den här vägen. Och om ni inte ser det så är det kära Elin Kling som går där, bilden är tagen imorse, fast det är inte jag som knappat den. Fan jag ser henne aldrig när hon är här i stan..

Fin dag och kväll i största allmänhet och det var kul att träffa lite nytt folk ( och mina käringar).

Det är alldeles för svårt att fota ungar.


Har tränat, dragit fram det där jävla påskpyntat som ingen ändå uppskattar (förutom jag) och nu väntar jag mest på att dra iväg till mina sköna samhällstjejer. Ni behöver inte fråga vad vi ska göra. Klart det blir pizza! Förresten så har vi två hedersgäster också, skånsk-talande till och med! Hoppas de är lika sköna som jag alltid trott att skåningar är.

Mallis 2003.



Jag är nog bakom han med orange tröja och de stora bicepsen.

RSS 2.0