17 år i staden


Idag har jag andats i 8 929 440 minuter. 148 920 timmer kan man också säga, eller 6204 dagar. Hela året har jag gått och
vridigt mig inför detta. Jämmrat, suckat och bävat. Födelsedagar gillar jag, men det här med att fylla år, det är inte min grej.
Många förstår inte det där. Men om man skulle gämföra sin kropp och sitt liv som ett föremål, låt oss säga en mobiltelefon,
så förstår ni hur jag tänker. För varje stund som går blir den äldre och sliten, uttjatad. Men nu när jag har siffrorna framför mig,
svart på vitt, så ser jag att min mobil inte är så värst gammal än. Jag menar, 6204 dagar? Och förresten vem bryr sig.
Det är inte lönt att räkna ner år och dagar. Live hard die young!

Och grattis till mig själv förresten.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0