Green eyes.




Green eyes, I came here with a load
And it feels so much lighter, since I met you
Honey you should know, that I could never go on without you


Fan så blödig man kan vara.


Eat me!



Så, nu ska jag försöka tvinga in mig själv i en kreativ period. Idéerna skall flöda och handlingar skall utföras.
Och så måste jag rycka uppp mig i skolan, har man valt samhällslinjen får man tamigfan vara beredd på att samhällskunskap är en stor del av studeringen. Och så slutligen ska jag bara få det svart på vitt att jag verkligen är trött på mig själv och min egen feghet. Eller om jag bara misstar mig. Nej det är inte feghet. Det är tvivel. Ren och skär tvivel.


Just because I'm broken doesn't mean Im broke.





Såhär sjuk har min helg vart. Jag ska inte gå in på tråkiga detaljer men det har varit lite av en berg-och-dal-bana. Men så kan det gå, och ibland behöver man åka till liseberg eller hur?
Måndagsmorgonen startades alldeles sådär lagom roligt med beep-test (konditionstest), lärarna är ju för gulliga nu för tiden. Men jag fick ta och springa det skojiga testet med 4 timmars sömn i bakfickan och frukosten i halsen.
Men det finns fortfarande hopp för morgondagen.

Och jag var ingen, du var aprilhimlen.





Hej hopp, där är lilla jag på bild numero uno, och vet ni en sak? Jag har hört att oretuscherat är det nya svarta. Bild numero dos, jag hittade en tavla. En av mammas gamla målningar. Det påminner mig, jag måste verkligen börja måla igen. Imorgon.  

Höstmarknad med tre sötnötter.



Idag har det varit höstmarknad här i min lilla håla och Filosofian.Webblogg.Se är trött. Hon är också lite lite smått ledsen och lite svag, men imorgon är det fredag. Då blir det andra bullar!




Jag ska inte va som den där andra tjejen!











Efter världens jobbigaste idrottslektion blev vi sugna på fika. Så vi testade ett nytt café, det var ett rätt så poppis ställe tydligen. För pensionärer. Det var lite kul att tanterna bakom Lotta vände sig om flera gånger endast för att skaka surt på huvudet för att de inte gillade vårt vulgära språk, fast det berättade jag inte för Lotta. Ha det bra!

I knew it the day they first laid eyes on eachother.



Försovningsrekord idag. Fast jag hann med en hel del ändå. Som att glömma bort att stänga av plattången, peta mig i ögat med tandborsten och springa förbi köket och dö en smula för att jag missade den underbara frukosten som stod uppdukad där - allvarligt, frukost är underskattat. Men jag klarade mig.
Har ni sett så fina velourbrallor jag har skaffat mig också? Jag älskar vetskapen att jag kommer dö av skam om några är när jag plockar fram dom ur garderoben.

Jag vill att du älskar mig. Men jag vill att du lämnar mig nu.





Jag lyckades inte så bra med Söndagsentusiasmen. Men man kanske behöver sådana dagar ibland, ungefär som en del påstår att man måste vara ledsen ibland för att annars uppskattar man inte lyckan och glädjen i livet. Så jag har haft en tråkig söndag, dock blev den lite bättre nu när jag fick glass i stora lass!

Den första bilden är tagen i fredagskväll då jag slaggade hos Johanna och Sofia efter konserten i Göteborg.

Doesn't mean I didn't get what I deserved, no better no wors.





Söndagmorgnar känns alltid som jordens undergång. Fråga inte varför, det bara är så. Det enda som går runt i mitt huvud är missar och snedsteg från den gångna veckan och allt ansträngande som måste göras den nästkommande. Ibland hatar jag det faktum att jag är så velig och fundersam, och särskillt på Söndagarna. Så idag tänkte jag göra revolt! Endast glada tankar och förhoppningar.


Bara så länge det finns stjärnor över oss två.

















Här är bara några av bilderna från gårdagen, och det var bara första delen av kvällen.
Vi flickor som gick på konserten tillsammans splittrades på två spårvagnar. Men utanför Liseberg återfann vi de andra tjejerna och köade i ett bra tag för att senare få platser ungefär 150 meter från scenen. Håkan var otrolig, som vanligt, och jag har aldrig sett så mycket folk i hela mitt liv! Tårarna rann när han sjöng Gårdakvarnar och skit, och rösten försvann någon gång vid För en lång lång tid. Det sista jag har att säga är tack Håkan, för att du gjort livet så mycket vackrare för mig vid så många tillfällen.


Behöver lite kärlek från fel sort, och sympatier från fel håll.







Innan jag börjar, klaga inte på alla godisbilderna. De gör mig glad, gottegris som jag är så går det inte uteslutas ur min blogg. Dagen har inkluderat skola och födelsedagskalas hos kusin vitamin. Och imorgon ska jag stoppa ner en söt liten lapp i den där bönelådan, den såg så söt ut och det finns ju alltid lite drömmar man skulle vilja ha besannade.


Segolstorp,























Datorkunskapen är i full gång, det ogillas. Men nu kan jag ju lägga upp de sista bilderna i alla fall. Pöss Häj!

Så var inte så högtidlig, du och din grammatik.



2 dagar, 1 timma, 42 minuter och 34 sekunder kvar tills jag får se Håkan igen. Håkan Hellström alltså. Har taggat hur länge som helst! Jag tror vi bestämde att vi skulle se honom i Göteborg redan natten vi såg honom i våras.

Håkan, Liseberg, Göteborg, Fredag.

Och förresten, det här var nog den sötaste covern jag sett, någonsin!

Segolstorp med samhällsvetarna,





























Det var ett sjukt jobbigt, kallt, ansträngande dygn, men medmänniskorna var väldigt trevliga så det jämnade ut sig. Om man bortser från allt det jobbiga så var det en riktigt fin resa.
Fler bilder kommer.

Magiskt men tragiskt.





Nu drar jag på klassresa med resten av samhällsbunten, vet inte riktigt om jag ska skratta eller gråta, men det är bara att göra det bästa av det.
Okej, så farligt är det inte. Inte alls, jag har bara annat i tankarna och så har jag fått höra att vi ska ha naturkunskaps lektioner där borta, och naturkunskap är inte direkt det roligaste jag vet.


Fredag- Lördag-resumé.












Fredag. Fest med lite nytt folk, jag hann dock bara vara där en kort stund, sen blev jag bortrövad, frivilligt bortrövad.
Lördag. Först blev vi bjudna på middag av Johanna, Malin och Sofia, som förresten komit hem till stan igen för helgen. Hur fint som helst av dem att laga mat åt oss. Sen blev det lite tjejkväll hos mig. Trots allt det hann vi slinka in på ett dansgolv. Men nu väntar sängen med tre ben och en trave böcker som stöd. Godnatt folket.


Det förtjänade jag verkligen!



Hej hej.
Sofia är en helt vanlig tjej. En tjej som ofta säger förlåt, är allmänt seg i hjärnan fast ändå rätt smart.
I ett och ett halvt år har Sofia loggat in och ut på en gratishemsida. Man fick ett poäng för varje dag man loggade in. Så nu, efter 400 poäng, har Sofia äntligen fått belöning för all möda hon lagt ner. 150 kr på H&M.
Frågan är nu, var det värt det?
Egentligen inte. Men det känns rätt bra ändå.

Avsaknad, halvtaskiga TVserier och en gosig matta.






Kvällen är ung men jag måste sova. Dock har jag tre saker jag måste få ur systemet innan jag somnar.

Uno. True Blood.
Jag kan nog påstå att jag vär rätt så mycket tidigare än de flesta, såg den första säsongen för ett antal månader sen. Inte det bästa jag sett men vad gör man inte för Alexander Skarsgård?
Dos. Jag saknar min Mölndahls Sofia. Som fan.
Tres. Min nya matta är så gosig att jag funderar på att sova på golvet i natt.

Babbelmajjor.










Till er som undrar,
anledningen till att jag och Erica brukat ta promenader lite då och då är för att vi har så herrans mycket att babbla om så vi orkar inte sitta still hela samtalen. Hon är mitt lilla chokladälskande energiknippe!

Och ikväll fick vi uppleva sötsaksplundring på Ica, solnedgång i hamnen, lite för intensiva pojkar eller om man vill kalla dem unga män som antagligen käkat glo-soppa med mera. Jag undrar varför det alltid händer så konstiga saker med Erica. 


Idol.





Hello vänner. Idol har precis börjat och  jag är nog inte den enda som sitter klistrad framför TVen. Trots att det efter 5 år är rätt överskattat så kan man bara inte strunta i att se the auditions. Varför är det så himla skoj att se folk göra bort sig?

Magiskt, men tragiskt som legenden sa.








Ännu en sån där Söndag. Vad är det med oss Elise?



Flickfest hos Carolina.





















En av de mest problemfria partkvällarna hittills. Det kanske är så, no boys no trouble. Hur som hellst, jag hade kanonkul. Trodde aldrig att 20 tjejer skulle kunna rymmas under samma tak utan att bråk skulle uppstå, men det visade sig att vi var snälla flickor hela högen. Men nu får det allt bli lite lugnt med festandet ett tag känner jag.
Dock är det både inspark och Crossfire nästa helg. Hur ska vi ta oss igenom det hör levande?

Ikväll smäller det lite extra hårt. Igen.



Dagen har knappt börjat än och jag har redan hunnit med massor. Tränat, varit och köpt grejor till ikväll, Elinore har varit här på blixtvisiter, och jag har till och med hunnit städa bort lite kläder. Ikväll bär det iväg på en rätt ovanligt stor tjejkväll hos min vän Carolina, det ska bli hur kul som hellst. Kameran ska med, så imorgon släpps väl en bildbomb.

Chokladbollar och annat flott.







Min nya kamera är levererad. Det är den vackraste, dyraste, finaste ägodelen jag någonsin haft.
Några av gårdagkvällens aktiviteter ser ni på bilderna, vi bakade chokladbollar. Mums! Vi hann också svänga in på en fest i en havtimma, men det blev lite för crowded så någon random kille fick ansvaret att försöka få ut folk från huset. Jag har nog aldrig hört någon prata så roligt som honom. Eller skrika.
Men efter att lugnt ha gått därifrån gick jag Lotta och Elisan hem och åt upp chokladbollarna istället.

Nollning 09







1. Två sjättedelar av lag Ögonbrynet, vi kände oss rejält snygga där i början.
2. Två ögonbryn och ett glasöga, fortfarande riktigt snygga!
3. En blöt och mjölig Charlott.    ...a.

Jo förstår ni, idag var det dags för den fruktade nollningen. Då alla tvåor får ta ut sina aggressioner från året innan då de blev nollade. Skillnaden är att hämden tar de ut på oss.
Vi fick (läs: blev tvingade till att) rulla runt i det nyblöta gräset - både över och under andra i klassen, mjöl både innanför och utanför kläderna - vilket tillsammans med regnet blev som deg, göra pinsamma charader, klossa vattenballonger i generande ställningar, ta av oss kläderna, rulla i mjöl och lite till.

Resultatet blev bröddeg i håret och en rätt så rolig skoldag ändå.

RSS 2.0