Don't know what to do with myself.



Igår och idag. Okej, i förra inlägget var jag lite snål på information om gårdagen. Det var super roligt, vissa stunder trodde jag att jag skulle dö av skratt faktiskt. What can I say? Det lönar sig att vara lättroad. Nu är det film och franska glosor som som gäller, helt okej söndagkväll.

I think I might just have blown it this time.









Det blev väldigt få bilder, men jag orkade inte springa runt och bära på kameran. Jag hade kul i allafall.

Not a sinner nor a saint.




Jag gillar Elises lägenhet!
Lördag idag och jag drar igång med Alcazar i rubriken, jag har redan hunnit med en blöt promenad ner till stan, och mysit med snusan. OTH, frusen lasagne och tuttar. Snart ska jag tillbaka dit för att träffa en massa flickor och sen drar vi ut nånstans. Inte helt fel lördagkväll heller.

Rock on.



Jag menart.

Little darling it seems like years since you've been here.



Fortfarande den bästa sov-musiken. Jag lovar. Kvällen spenderade jag i en liten lokal med 4 andra ungdomar och deras föräldrar. Handledarkurs för körkorts övning. Och precis som jag trott var det hur tråkigt som hellst. Som kursledaren så vackert uttryckte sig fick man träsmak i räva och studs i rumpan. Svor gjorde han också, och en massa andra oproffessionella saker. Men det var väl bara charmigt kanske. Jag strulade till det på syn-undersöknigen också, men det är inte så intressant.
Nu lockar kudden och datorn börjar bli lite väl varm på min mage.

En riktigt snygg teenage mutant ninja turtle.


Så det här är Svea. Hon är rätt ful och rätt gammal och rätt tung. Jag är lite rädd för henne, men hon grimaserar inte när man plåtar henne i alla fall.

And when I come home they´ll be damned proud of me.


Jag börjar irritera mig på dessa självporträtt då armen vrids in i kameran. Borde bli lite mer kreativ och så, hitta nya sätt att fota mig själv. Nog intressanta funderingar för stunden, jag återkommer när jag har roligare saker att babbla om.

Ibland vill jag bara krama dig.



Min bror linslusen. Tror han är adopterad eller något liknande för han är inte ett dugg lik resten av oss.

Siesta?


Totalt oseriöst.
Tror jag sov ordentligt i natt men trots det är jag helt slut. Trött och sjukligt okoncentrerad. Funderade på om jag hade ADHD under mattelektionen. Siesta kanske.

Hej det snöar.






I was hanging in the corner with my five best friends.



Snabbis. Jag ska ner till staden och träna, annars var första skoldagen helt okej. Faktiskt rätt rolig, och det var fint väder också, så jag hann klicka ett par kort i solen!

Snow day tack?



Om en timma är lovet slut. Det hade suttit fint med ett uttalande om en svenks Snow day imorgon, men nej, sån lyx har vi inte.

Sportlovsröj hos Elise.

Elise stod för lokalen och gamla och nya klasskompisar stod för underhållningen. Störtskön kväll!


























Insnöad.



Bilder från förra helgen.
Hehe imorse kom jag inte ut ur huset. Ytterdörren hade blivit igensnöad och låset hade fryst fast. Jag kunde heller inte se ut eftersom mitt fönster var snötäckt. Inga bussar eller tåg går här i närheten och när jag väl kom ut ur huset så hade jag snö upp till naveln. Vi fastnade också med bilen i natt, så vi fick hjälp av både grannar och nån kille från skolan (pinsamt).

Telezoom.




Första och andra bilden är tagna med mitt andra objektiv som jag med lite skam i rösten kan berätta för er att jag inte använt mer än en gång. Då blev jag inte nöjd, men så testade jag det häromdan igen och faktiskt blev bilderna hur bra som helst! Mellersta bilden står för alla gånger vi har käkat på McDonalds och pizzerior det här lovet.

DÖ.


Ursäkta mig och min dator. Jag lovar, snart återuppstår den.

Dator helvete.



Nej, jag är inte död, jag lovar.
Dock är min kära dator det.. Känner mig bokstavligt talat handikappad och har haft den känslan i ett par dagar nu, men datageniet (det vill säga jag) ska försöka fixa det idag!

Fiona's got him on the phone and she's trying not to moan.

Gammal goding där i rubriken. Igår firade vi att Amanda numera bara har ett år kvar till 18års dagen.

Paketöppning och sånt där skoj,

nya och gamla käringar,

Carolina min fina,

mums.

Var tvungen att sudda lite i all hast, inget ont om Amanda och Johan men Erica förtjänade all uppmärksamhet här,

och mustacher. Samanfattat kan man säga att dagen och kvällen var kanon!

LOV.




Som man delvis ser på 2a bilden valde vi nästan exakt samma kläder igår, lyckat. Resten av bilderna är mest meningslösa bilder på mina snygga linslöss!

I tried my best to leave this all on your machine.





Choklad, en att-tänka-på-lista för 2012, fotografier och biljetter och sist men inte minst har nyckelpigorna fått byta plats.
Imorgon slår jag på stort. Hoppas på en toppendag med skratt och stoj, födelsedagskalas ska det bli också! Kameran följer med, och jag märker att jag brukar dra med mig den nästan varje fredag. Så borde jag göra oftare. Nu är det sovdags.

Måste bara häva ur mig lite onödigheter innan jag drösar i säng.


Vi kör en random smårolig bild från imorse och tar en liten oförstålig resumé av tionde februari 2010. För lite sömn, för mycket skratt, för mycket mys och för lite mat (men ta det lugnt, det ersattes av kakor). Sen har jag tagit farväl av far min som drar iväg till marocko inatt. Tack och hej leverpastej.

Kovr = korv.


Korv är nog ett av världens roligaste ord.


ESC.



Det här är den första killen jag någonsin sett som är passar i långt hår. Han ser lite ut som den där snubben i sagen om ringen ni vet. Och trots monster-liknelsen är han sjukt vacker. Ful-snygg ni vet. Och på det kan jag tillägga att pluggandet går sådär, och min nacke dör av att bära alla dessa tunga halsband.

50 BUSSEN & HISTORIA.


Syns det att dom var söta och nykära? Inte? Okej då får jag väl berätta att dom är det. OCH kameraskygga.

Då är det tur att jag har this girl.

Nu har jag verkligen gjort ALLT för att fördröja pluggandet. Det finns absolut inte någonting att göra som kan skjuta fram det så jag får väll börja banka in industrialismens revolution i skallen. Tråkigaste dagen någonsin.
Förresten, hoppas det inte märks att jag gillar bussar.

Vår tack.



 There's a wild wind blowing down the corner of my street, every night there the headlights are glowing. There's a cold war coming, on the radio I heard. Baby it's a violent world.

We watched titanic and it didn't make us sad.



Har svårt att tänka klart.
Jag fick ta en promenad hem från bussen, kallt som Antarktis var det, men fint. Dock hinner det alltid bli mörkt innan jag kommer hem och hittar kameran. Som vanligt glömde jag att ducka för grenen som sticker ut mitt i stigen och som vanligt resulterade det i ett blåmäre på ändan och en bula i skallen. Jag träffade en gammal kompis också. Känner mig alltid så vuxen när jag pratar med henne. Varför förstår jag inte riktigt, men vi lyckas alltid mixa allvar och sarkasm på ett ovanligt bekvämt sätt och ändå känns det moget. Det mina vänner är väldigt ovanligt, eftersom det gärna blir lite för mycket av det goda.
Jag förstår inte mig själv, för ett par dagar satt jag här och var livrädd för att växa upp och nu berättar jag om hur mogen jag känner mig. Scitzofreni verkar logiskt.

Nytt från helgen.


Filosofian har letat som en dåre (i x antal månader) efter det här! De andra två plaggen bara slank med.

Why do they always commit too late?


Bild från december/november.
Blir lite ledsen över att helgen är slut. Eller nej det blir jag inte, skolan är inte så dum. Helgen har varit skitmysig med tjejkväll, melodifestival (av en anledning - traditioner skall hållas), god mat och gläda miner, söndagen var också ovanligt trevlig. Nu ska jag slå upp historia boken och kolla på spiderman 3. Puss 

PLUGG, BAK OCH SÖNDAGSFUNDERINGAR.



Burned.



Dagen har inkluderat en runda till stan, shoppat lite (därebland halsbandet), tränat lite, och sen gick jag hem till Lotten. Melodifestivalen, promenad och sånt. Nu ska jag återvända till That's 70s show, godnatt.

När man talat om trollena står dom i bokhyllan!

Skolan var helt okej, franska lektionen tog priset, tacka vet jag LaktosLisa (hehe egentligen heter hon inte Lisa, men jag är snäll och röjer ingen identitet)! Två lektioner och sen vart det helg, jag drog till stan med Lotten. Sen blev det en alldeles för kort fika som ändå varade längre än tänkt, nästkommande timme sprang jag som en galning för att hinna till bussen som skulle ta mig ut till kossorna.

Väl ute på landet käkade vi mycket gott,

vi kollade Brokeback Mountain och fattade inte riktigt grejen,

vi ringde polacken och tog reda på hur många gånger i veckan han tillfredställde sig själv,

jag försökte förjäves få plats bakom lampan,

och slutligen avslutas dagen med mannen myten legenden.
Helmysig dag.

En gång är ingen gång, två är lika med noll. En tredje gång nu skulle dock vara fel.


En dagens filur. Nu ska jag återgå till min glass och språkprocessen-plugg. Suck att man inte har något liv utanför skolan förutom helgerna. Hade jag inte haft läxor så skulle jag försöka sova bort allt. Jag borde nog stänga av Kent, de gör mig så depp.

Kan vi inte fly härifrån?


Jag säger inte vem men jag har utvecklat någon slags avsky mot en person på bilden. Kände att det var värt att minnas.
Ibland (ofta) när jag är i skolan undrar jag varför jag valde samhäll. Sen påminner jag mig själv om att just ja, det var för att jag inte visste vad jag skulle bli. Det roliga är att jag kommer att ställa mig exakt samma fråga om två år, och antagligen kommer jag fortfarande inte ha en susning. Så det enda jag kan göra är att låtsas vara en sån där spontan tjej som lever i nuet.
Eller så ser jag till att gifta mig rikt och strunta i allt det där. 

Problem - sömnlöshet.

Åh jag låg sömnlös hela natten, kunde verkligen inte sova. Ingenting var rätt och allting var fel, alltsammans på grund av en sak.

Jag missade Paradise Hotel-finalen. Gud nåde mig om jag överlever det här.
Såhär mycket bryr jag mig:

Bilden visar inte fullt ut mitt tycke om den där såpan men ni förstår ju i vilka vägar jag tänker.


Nu vet jag inte riktigt vad jag ska ta mig till.

Här har vi ett perfekt exempel på fördelen med snön - LJUS.
Tyvärr har jag ingen filosofi att dela med mig av idag vänner, bara ett par bilder. Men det finns alltid en morgondag.



Saker man kan göra för att undvika läxberget en tisdags eftermiddag;



◊ Försöka få telefonförsäljaren att hänga kvar i luren trots att man inte är intresserad av vad de försöker sälja.
◊ Käka upp godiset från helgen trots att det bara är äckliga gelé saker kvar.
◊ Reta upp en redan grinig farsa genom att ta ställning mot allt han har att säga.
◊ Starta en onödig sms konversation med en vän i Halmstad man tappat kontakten med.
◊ Ta en random buss utan att se efter vart man hamnar.
◊ Leta rätt på en bror, överraska/skrämma livet ur honom med en kram och sedan låta honom grubbla över vad fan som hände. (Dubbelt så roligt att klämma honom lite på rumpan - cred till er som vågar!)
◊ Rota fram gamla dagböcker och dö lite mer av skam för varje blad man läser.
◊ Fråga en idiot om han verkligen menar allvar med att ha förlovat sig med en flickvän ingen visste att han hade och därmed inleda en alldeles förlång diskussion.
◊ Dra fram gitarren för att förvånas över hur asgrym man är.
◊ och så kan man bara sitta på en stol och titta ut genom fönstret.

Vi kommer att dö samtidigt du och jag. Vi kommer dränkas i snön.



När jag gick upp imorse var mitt fönster vitt. Igensnöat. Jag är lite besviken på mig själv, jag som älskar snö! Och nu sitter jag där dagarna i ända och tjatar om hur jag önskar att den kunde smälta så att våren kunde komma. HJÄLP JAG HÅLLER PÅ ATT BLI VUXEN! Nu ska jag gå och leka med min bror. Då kanske jag stannar lite i utvecklingen..

Jag har sett dig som en gång stod längst fram, jag har sett dig som en gång ville hålla min hand.

Stolt som tuppen!



RSS 2.0