Grattis gubbjävel som en annan skulle ha sagt.





Släktkalas...
Bilproblem, fotboll, ryggproblem och tv-serien glamour tycks jag aldrig undå att höra om på dessa tillställningar. Nu vet vi att Gunnar har ont i ischias, att någons systrar följer skräp såpor på tv, att biltvätten kostar 160 riksdaler på statoil och att det går nån viktig match ikväll.
Men de är rätt söta också, min familj. Dock inte så bildsköna hihi.

Thank you aunt.



Jag har en fin faster som köper fina klockar i de förenta staterna och skickar till mig.

Lite småkinkig.




I tisdags drog jag på mig ett par shorts (årsdebut!) i det fina vädret och träffade min snygging till kompis Becca. Vi käkade på stan och tog en promedad till henne. Smart som jag är så var jag uppe hela natten, och nu på morgonen skulle jag åka till en ö nånstans och hälsa på mitt lilla klappmongo från ett tidigare inlägg men eftersom kollektivtrafiken inte fungerar som den ska kan jag inte ta mig dit. Tack så mycket Västtrafik!

Dust motes.





Ko-kos.


Sandra står där lite sexigt i bakgrunden.
Tydligen gick mina skor sönder i fredags, får visa det någon dag. Hur som helst fick jag i panik rota fram ett par gamla i garderoben när jag skulle ut. Nu ska vi kolla paranormal activity och käka glass!

Juni rus.


Söndag med Jenny, och Sandra på kvällen. Bilden är från våran Mallorca resa.. eller Italien, eller Cypern jag minns inte riktig när det var. Hår. När jag ser den här bilden blir jag lite fundersam, jag kanske borde klippa mig igen. Gillade min pageperiod.  Allting man gjorde blev så spontant då. Precis som klippningen, tog beslutet en kvart innan jag hade tid his frisören. Fastegentligen var det nog inte frisyren som gjorde mig spontan, jag tror det var juni. 
Och som alltid kändes det som att man kunde göra vadsomhelst och vara oförutsägbar. Precis likadant som man känner varje sommar. Vänta ni tills juni, då kommer de där rusen.

Mina fans.



Och det är med dold besvikenhet jag avslöjar för er att majoriteten av mina läsare är mongolider (kan också klassas som människor med diagnosen Downs syndrom). Sprang på en på stan förut, snäll som jag är ställde jag upp på ett par fanbilder. Här har vi en av mina mest lojala läsare, som trotsade extrakromosomen och VÅGADE komma fram till mig. Sånt uppskattas ska ni veta!

Från igår.


Nu är den här bruttan i Gran Canaria och bättrar på brännan.
Har lite bilder från igår men dom blev inte särskillt lyckade, vi får väl se om jag kastar upp dom snart.

DÖ INTE.


Han dog.


Ligger i gårdages kläder och gårdagens smink i min säng. Förbannade först mig själv för att jag inte drog ner persiennerna igår, men när solen väckte mig runt nio-tiden blev jag inte arg. Av någon konstig anledning sov jag uppochned i natt, med huvudet vid fotänden och fötterna vid huvudänden. Jag hör prat från köket, men vågar inte gå upp. Det låter som att vi har besök, känner inte igen rösten. Kanske är det nån från Jehovas vittnen som bjudit in sig igen.  Det knakar i mina revben också, jag måste ha sovit på sidan för det känns som att bröstkorgen knycklats ihop som en papperslapp och jag vill bara att någon ska dra mina armar åt varsitt håll och räta ut pappret.

Känner inget som helst behov av att gå upp, så jag ligger nog kvar en stund till.  


Nu drar jag till Lotten.


It's permission. Let's get fucked up.

DU kan va melodramatisk.





Slänger in ett par gammla godingar ni aldrig sett förr, det vill säga om ni inte hittat mina lite privatare delar av internätet. Fina tider det där, fina och smått melodramatiska. Vet inte varför men jag kom att tänka på de här bilderna när jag satt i badrummet alldeles nyss. Kallt som alltid och vattnet droppade ner på mina bleka ben. Tänkte av någon konstig anledning på de här bilderna och kände att det var dags för resten av de som vill att få se dem.

Logik inte matematik.


Matteprov imorn.
När jag borde ha studerat har jag bara suttit och vältrat mig med lite sånt här och bara glott på min bok. Jag vet inte riktigt om ni kommer förstå det här men jag kan ju alltid försöka. Jag nöjer mig faktiskt med min slacker stil, som jag alltid har sagt - matten kan man inte slita ur boken och kasta in i huvudet. Den finns redan där. Min matte avdelning heter inte matematik, den heter LOGIK.
Just därför är det sovtime nu.

Edit.
Fick nyss något slags ryck, så jag drog fram saxen och klippte håret.

Det du inte vet om dig själv vet tydligen alla andra.


Vårjacka. Jag får försöka pimpa till den lite.

Hehe fönsterbilder är faktiskt helt okej. Tacos är okej också. 
Det var kvälls mörkret som tog över mig igårkväll. En delvis vis och delvis störd person brukar säga att när han är arg så slår han på tangenterna när han skriver, och man kan väl säga att det var det jag gjorde igår. Nu flyter det på som det ska. Dagens samtalsämne har faktiskt i största del bestått av politik. Man känner sig nästan vuxen och jag bara njuter. På bussen kom jag på mig själv med att fundera över hur det kommer sig att jag är så förbaskat smart och nere på jorden. Men egentligen vet jag att alla tänker sådär ibland.

Åh jag hade inga jävla barn då, men Karl-Johan hade två så det tog hårt på honom.

Dagen började bra, slutade dåligt.
Sovmorgon är alltid skönt, trots att regnet stod som spön i backen och rann ner i mina trasiga stövlar. Blöt och ändå pigg sprang jag in i stadens lilla Teater för att få se en skolföreställning av de aningen vilda esteterna vilket i själva verket var en orkesterspelning med knasiga gubbar. Det såg ut som att de med nån slags kombination av kärlek och ilska försökte göra sönder sina instrument. På ett väldig snabbt sätt. Jag blev nästan lite rädd, fast ändå fascinerad.
Skolan var helt okej, dock satt jag hela franska lektionen och funderade på om jag var utvecklingsstörd, som vanligt. Senare var det dags för min brors 10års kalas med massa släkt man var tvungen at skrika i öronen på. Den senare delen av dagen kan ju bara brinna upp, dö, förvinna, drunkna, "dra räva i grus" eller bara fara åt pipsvängen. Lite skönt är det ändå att just här på filosofian är det jag som är i centrum.


Nu ska jag på fest.




En effet ensamble c'est en plus quelqu'un au début.

•  Jag tror delvis på carma, delvis på gud, delvis på meddelanden och tecken från ovan eller från någon form av maktsource, delvis på en massa andra religionstrassel och delvis på drömmar. Vad man kommit fram till än så länge är att människor drömmer minst fem drömmar per natssömn. Vet inte om det är sant eftersom forskning om sånt här aldrig upphör, men i alla fall. Normalt kan man komma ihåg en av dem, ibland två. Ibland blandar hjärnan ihop dem i efterhand. Numera minns jag sällan mina drömmar, det var mer när jag var yngre. Kanske hade jag bättre fantasi då. De få morgnar jag vaknar och kan komma ihåg vad jag drömt om brukar vara fasligt roliga. De senaste veckorna har varit ovanligt drömfyllda, många gånger har jag inte fattat att jag drömt allt fören ett par timmar efteråt. Imorse till exempel trodde jag fullt seriöst att jag hade köpt ecstasy av en klasskompis vilket är ganska skoj faktiskt med tanke på att denna tjej inte  direkt är av drugdealer-material och jag är inte heller av user-material.

• Jag valde nog den bästa dagen att vara så glad på. När alla andra är citroniga, ledsna, arga, irriterade och allmänt trötta är jag lite av en janne långben i vardagen med mitt härliga (läs askonstiga) skratt. Och ännu en dvärg gick förbi mig på buss stationen idag! Livet är allt bra härligt.

• Jag vill att mina kompisar på nåt magiskt sätt ska samsas så att jag slipper se dem ledsna och arga.

• Jag vill ha en ny kameralins att leka med.
 

• Jag vill ha påsklov.



So when does the boat arrive whore?



Nya pants, skitsnygga.

Some peolpe call me Mourice.

     
Favoriterna. Såhär har jag spenderat dagen än så länge.
Inte med pot circles, utan med That 70's show maraton. Jag rekomenderar er att kolla det programmet, perfekt söndags-göra. Jag fick lite abstinens imorse när jag såg nåt tjaffs om Fez på ansiktsboken så jag letade upp mina gamla avsnitt. Jag lär nog ligga kvar här resten av dagen, skönare söndag får man leta efter!

Fyra egentligen ganska tråkiga bilder.





De två sista är egentligen de viktigaste. Våren är här. I vanliga fall hade jag sagt nåt som "Det kommer säkert snöa inatt nu bara för att jag sa sådär."
Men nej. Snödroppar har varit det ultimata vår-tecknet så länge jag kan minnas. Så sedan jag fann de vita blommorna vid husknuten imorse har jag varit dödssäker på att det inte kommer snöa mer nu. (Hoppas det för jag hittade det tredje hålet i mina skor i morse, dom dör nog snart.)

Hon är där från sex till sex.


Filosofian börjar dagen med Kom igen Lena. Blir så helvetes sugen på ostbågar när jag hör den, jag vet stört. Tänkte precis att man kanske borde slå ihop datorn så att jag kan göra nåt vettigare idag, jag ska nog blåsa dammet av cykeln och åka till stan.

Alla barnen hade blogg, facebook, tumblr, flickr och bloglovin förutom Siv, hon hade ett liv.

The bro code.






Vi hittade Barneys bok i Lottas källare [How I met your mother ♥] och blev aningen glatt överraskade. Vi hittade en Sandra i Lottas källare också, och lite annat skoj. Sett en skräckis som egentligen bara var en thriller, fast en helt okej thriller, snackat med Sandras örebroare och käkat kakor och sånt (förresten måste ni testa Ballerina kladdkaka innan ni dör. Eller åtminstonde innan de tar slut).
P.s. Jag hittat en bloggen tillhörande en viss ursnygg man med perfekt rockabilly frilla.

Lasersvärd, thihi.





Sista bilden har charlottenlöken tagit och mitt hår ser underligt ut.
Galet bra humör idag! Jag tror allt beror på Stamp on the ground. Satt på bussen och lyssnade på musik och rätt som det var bara ploppade den upp. Fick nån slags flashback, nej flera flashbacks, som aldrig slutade, snubblade rätt mycket och slängde upp skoldörrarna med ett rätt så stort flin.
Sen dess har allting vart kanon kul. Det är ju fredag också.

Jag är ingen riddare på vit häst.

Idag har jag vart och shoppat med Duracell kaninen Erica. Tröjor och två par brallor hade jag med mig hem. Det var riktigt kul, men det skojigaste på hela dagen var nog de 15 minuterna vi spenderade på McDonalds. Vi hann se ett x antal kineser och en gubbe iförd endast läder frågade oss om det var tillåtet att komma innanför dörren.
Min kära jeansskjorta har återfunnit sitt hem så den fick duga imorse.


3 femtedelar av dagens fångst. Magtröjan får nog vänta till sommaren, star wars får vänta tills imorn.

Like lava.

Violent femme:
 
I heard you were still pretty

"i could watch you for hours. i could. i would write about the way your eyelashes met the very tip of your cheek bones right before i fell in love with you. i could have cried when you kissed me and i thought my mouth was made for this life. how you felt like a sky without sky, just dust and noise abandoned on the side of some lonely road. the way i caught you the second god made you. sunlight and splinters, you’re stuck beneath my fingers. i’ll breathe you in, i’ll love you in the spring when we’re just strawberry stains on our jeans. and we can drink with the same throat, we can exist with the same pulse. i’ll kiss your shadows ghost, i’ll watch you closely so that i don’t forget a damn thing. remember when we counted all of orion’s parts? stretching our limbs out like nothing could stop us, not even the atmosphere, not even gravity, transcending light and dark. the nights come rolling in like thunder, like vodka on our tongues and we want it to burn. we stared at the sky like we might lose it if we blinked. there are certain parts of this life that will dazzle me every time. the way some stars hang like lamps made of god. and how others burn out from licking their lips too much, staring at us wishing they had fingers so ours could touch. and i want to be so much closer to everything until i can feel it’s heart against mine. until i can feel the universe bending at the knees. until the freckles of our souls are aligned. i want to get as close as i can get, i want to love everything full and pure and wet until our fingers start to tremble from it. i want to break all the fucking rules, i want to see every flaw and kiss them with my eyes closed. it almost hurts when it gets this good. try to hold it in your fist, leave the taste on your tongue. i don’t want to write, i just want to feel. this is the closest i can get sometimes."


Michelin gubben.


Hehehe undrar vem tjejen på kortet är... Ser ut som en liten michelin gubbe med morgonfrilla.
Ugh imorgon är det skola igen (dock endast i tre dagar,) så i en liten liten protest ska jag kolla på en film och njuta av sista natten i dubbelsängen.

Johnny var Evas hjärtas låga, han var solen när det dagas, han var parken när det våras.



För ett tag sen hörde jag mina kompisar snacka om nåt  matlagningsprogram som gick på TV ganska nyss. De råkade nämna nånting om att Håkan Hellström var gäst, så jag blev lite nyfiken. Så nu ligger jag på mattan mitt i vardagsrummet, käkar frukost och tittar på tre sköna gubbar som lagar mat i webtv. Fan va skönt det är att vara ensam.

Söndag, pluggmöte.












Pizza bak.



Lotten och jag bakar pizza för tillfället, alla har dragit och jag har röjt undan litegrann. Gårdagen var helt okej  mysig och vi samhällsbrudar hade faktiskt jävligt roligt! Ett stort grattis till Emma som fyller 17 år idag och Jessica som fyllde i lördags!

I'm in your head.



Alice in wonderland.



Åh det där ärret på vänstra knät är allt för fagert. Vad kan det vara? Två år sedan? Två år sen var det jag och Sofia trillade av cykeln och ärrade oss. Nästan lite fint faktiskt nu i efterhand.
Och så vill jag se Alice i underlandet.
(Och ja, det är meningen att fokusen ska ligga på TVen. Mycket mer intressant än ben.)

Äntligen, jag SER asfalten.



Ta en banan och va' glad.


Tja! Jag och Anna har spenderat morgonen med att glassa runt och snygga oss på gymet. Sen mötte jag Lotten och drog med henne och fikade. För tillfället sitter jag mest och pumpar musik, jag har taggat sedan i torsdags.
Oj, inlägget skulle publicerats i förmiddags.

Lite fredagsbilder i o-ordning.


Morgonvy från mitt lilla fönster.

Mysiga dampartiklar svävar runt så fint. Det är min anledning till att inte städa, dom är ju fina.

Sara ser kåt ut som vanligt.



Nån rymdis eller nåt.


Småknasig dag. Ganska dramafylld men ändå, helt okej. Simmade med ett par av samhällsbrudarna (Anna Becca Lotta Jessica och Julls) efter skolan och sen fikat på stan. NU ÄR DET 4DAGARS HELG OCH JAG ÄR LYCKLIG.

Fri som en fågel, lätt som en fjäder.

Fan nu är hon halv elva igen.




Fartfylld dag må jag säga! Prov, plugg, träna, åka buss buss buss, käka kakor och slappa med Lotten och Sandra. Det sjukaste på hela dagen var att jag fick någon slags kramp (?) i min F U-tå! Ja den som sitter i mitten..
Det låter helt ointressant här svart på vitt, men det var sjukt! Jag ska också berätta att jag är väldigt bra på det här med prov. Det här med att plugga och studera flera dagar innan provet och bara nöta in texter det är inte min grej, nej, jag kan helt enkelt konsten att VETA vad läraren ska förhöra och på enklaste sätt memorera det.

Hur awesome är jag inte?

Oh take me back to the start.


Science and progress do not speak as loud as my heart. Nobody said it was easy, noone ever said it would be this hard. Oh take me back to the start. Nej nej, jag deppar inte, men jag satt just och trallade på en sång och den passade så bra in på den här gamla bilden jag hittade i datorn. Jag var allt bra söt när jag var 14. Hihi.

Kladdkakebak.





Idag har jag och min grannflicka bakat kladdkakemuffins. Eller, det var snarare hon som bakade och jag som tittade på och snattrade. Vi blev inte riktigt nöjda med enkelheten så vi smälte ett par påsar nötkräm och toppade med. Sen har jag spenderat resten av dagen med att plugga (dvs suttit vid facebook och småtittat ner i böckerna då och då).

PARIS.


I sommras var jag i Paris hos min farbror och hans tjej.

Sacre couer - vackraste kyrkan jag någonsin kommer att ha varit inne i.

Triumfbågen.

Utsikt från toppen av Eiffeltornet.

Mister visa mig den maximala hastigheten.


Palla Lars Winnerbäck texter i rubrikerna.



Efter skolan drog jag på jobbintervju och efter det gick jag och köpte mig en skjorta och en transparent blus.
Idag gjorde jag min första stop motion också (en video gjord av massa bilder), den blev rätt jättedålig men skam den som ger sig.

Om jag inte kommer ner - spill inga tårar för mig mer.



Filosofia x2 hos tatueraren.





Jag är stolt som tuppen! Inte ett ljud sa hon under timmarna hon blev gaddad. Så grym brud!
Det "flagiga" på ryggen är bläck som inte gått bort än.
Alis volat propriis betyder Hon som flyger med egna vingar på latin. Vi hittade den meningen någon gång i slutet av sommaren tror jag och sen dess har hon varit bombsäker på att hon ska ha det inpräntat på kroppen. Ännu en gång, jag är så sjukt stolt. Nu ska jag ta mig en till bit av mammas blåbärs paj, ha en bra söndagkväll.

Kan jag gå med dig hem från bussen?


Håkan ♥

2009-09-04 - HåKAN HELLSTRöM från Gröna Lund
Åh, bilden kommer från rockfoto föresten.


I came here with a load, and it feels so much lighter.




And I come here to talk, I hope you understand

Tzatsiki.



Massa massa människor.










En fredadag i skolan, superbt! Ser man på, min skola ser ju nästan mysig ut på bilderna.
Och jag orkar inte tänka mer.

Struts kanske?


FREDAG FREDAG FREDAG FREDAG FREDAG FREDAG FREDAG FREDAG FREDAG FREDAG FREDAG FREDAG FREDAG
FREDAG FREDAG FREDAG FREDAG FREDAG FREDAG FREDAG FREDAG FREDAG FREDAG FREDAG FREDAG FREDAG
FREDAG FREDAG FREDAG FREDAG FREDAG FREDAG FREDAG FREDAG FREDAG FREDAG FREDAG FREDAG FREDAG


Some will win, some sill lose, some were born to sing the blues.



Fan vad jag hatar västtrafik just nu. Fel i tabeller och förseningar och allt som går att göra fel gör de fel. Jag skyller min försening till skolan imorse på bussjävlarna. Men jag var inte sur länge, jag lyckas alltid ha så kul i skolan tro det eller ej. Sköter inte sömntimmarna ordentligt heller så jag skuttar runt på små flummiga moln. Nackdelarna (som att det är väldigt svårt att koncentrera sig) ska jag inte gå in på.
Och en sista sak; Hur många dagar kan man HA Don't stop believing på replay i hjärnan? I början var det kul, nu är det mest jobbigt.

Reverberating light.




Aloha! Solen är framme nu igen och jag tror att vi alla är redo att välkomna våren. Med otroligt öppna armar.


Never mind.


Lottisen tog bilden i eftermiddags.

Andra dagen, tre dagar kvar till helg.





Fan vad söt hon är.

Your lips are disgustingly soft and your sweet smile make me sick.


Gammal bild. Prov, franska. Inte riktigt så jag brukar vilja spendera mina måndagseftermiddagar men vad gör man inte..

RSS 2.0