We're sick like animals





Hemma hos Lotta



Lotta hade dukat fint i matsalen.

Jag fick en lapp och ett uppdrag.


Anna var fager.




Födelsedagsbarnet var vinrosig och söt.


18-års pinne

Live update från Lottas 18-års dag!
Köper 18-års pinnar av glad chey på en mack mitt ute i skogen.


So Frankie-bad-ass, fancy hanging out later?



Min litauiska vän Anna.
...Eller inte. Idag har vi varit på eu-mingel med de andra samhällarna. Överskattat som alltid, men kul att se alla så formellt klädda.

Busy



Amanda och Rebecka 18 år


Tjejförfest, märks det? Det var fredag och dagen till ära fick vi låna någons raggs lägenhet.

Snus är redo för artonårsfirande.

Det glittrade om Emma.


Anna var taggad.

Rebecca var glad och höll tal och berättade om hängivenhet och vänskap. Jag älskar när vi gör sånt där.

Vi körde en shot i minuten.

Lotta var ball och hade snygga ringar.



Vi letade fram vår kreativa sida.


Mot slutet av shotleken mådde alla kanon.


Becca och jag gullade i köket.



Julia och Frida var snygga som vanligt.



Väl framme hos födelsedagsbarnen hittade vi Erica och Emilia. Snygga som vanligt.





Hittade bella ute i dimman.




Och som vanligt levererade Erica sjukt med fest stämning.

Igår


Jullovsminne


Om ni undrar hur det ser ut när vi spelar rappakalja.

F I L O S O F I A


Four fucking grand



Nya brallor som min faster kirrade åt mig i London. På något magiskt sätt tog hon rätt storlek trots att vi inte träffats på kanske
sex år.

Sick


Sjuk. Naps, filmer, filtar, disneychannel, glass osv.

Skulle vilja, borde kunna




Lördagsfrukost på sveriges kalaste café med Frida och Lotta, mer än helt okej.

M E M O R Y L O S S


Lite lost



Just nu har jag fullt upp med plugg, matlagningsprogram och sånt där. Och så har jag tappat bort alla mina minneskort vilket
resulterar i att kameran inte går att använda. Känner mig hemskt duktig..

Ännu en ny stjärna


Shhh


Egentligen kanske det är lite olagligt att jag viar de här bilderna. Jag tror nämligen att jag har sålt dem, men vi kan kalla det
för sneak peak. För att ni ska köpa Mariestads-tidningen på fredag och titta på mina bilder.
Annars då? Jorå! Skolångesten hettar till nu.

I'm a sinner


Jag är så ledsen. Men ändå glad att jag fick ha den en tid. Det här var nog den snyggaste ringen jag någonsin ägt. Fast jag ägde den
aldrig, den var ju aldrig min. Ni förstår jag hittade den på ett tomt dansgolv klockan tre en sensommarnatt. Eller om det var tidig höst.
Egentligen skulle jag inte behållit den, men hur skulle jag göra för att hitta ägaren? Det skulle vara som att fråga om någon har
tappat en tusenlapp. Då har helt plötsligt alla tappat hundralappar.
Nu har den iallafall gått in i ljuset, och jag är lite ledsen.

Annars är det fest som står på menyn ikväll. Inte ett dugg taggad men jag har ju mina damer så allt blir nog bra tillslut.

Part time


Nu får jag skärpa mig. Känner mig rätt tom nu för tiden, tom på ord. Resten svämmar över, väller.

GaM3night med gurrlsen




Och imorn blir det ännu mer soffhäng!

2010 i stora drag

Januari

Jag var nog nästan lite kär i pojken i den rutiga skjortan.
Älskade snön och ljuset den reflekterade och fotade så att fingrarna blödde.
Åkte pulka med vänner och kände mig som ett barn igen. Insåg just i det ögonblicket att 2010 skulle bli ett lyckans år.
Firade min och Lottas 33-årsdag i hennes källare och gick sedan ut och dansade. Minns att jag fick ett kittlande fyllesamtal med
endast fem ord "Du är så jävla vacker".

Februari

Spelade fucking master för första gången i mitt liv.
Blev charmad av en ny stjärna, en av de finaste jag träffat egentligen.
Började tröttna på snön, åkte buss överallt.
Bekantade mig med otroliga Johan!
Sade "jag menart" i varannan mening och hatade Paradise Hotel.
Hade Donken meeting med samhällsbrudarna och festade i Elises nya lägenhet. Festade rätt mycket i övrigt också.
Skrev en lista med saker jag skulle försöka förbättra 2010.

Mars

Kollade alla fyra säsongerna av Skins och blev alldeles för inspirerad.
Minns inte riktigt varför men jag housade fest, Emma var jättesjuk men körde ändå.
Besvarade inte någons känslor och sårade honom ganska djupt. Det var svårt.
Följde med Sofia till tatueraren och höll hennes hand när hon gaddade in det latinska ordspråket vi valt ut tillsammans.

April

Våren kom.
Vi firade det med en glass i hamen.
Jag började umgås med Erica, världens finaste och skönaste tjej.
Hade grillkväll hos Emma vid hennes söta hus med hundra dörrar.
Lärde mig origami av ren uttråkan en eftermiddag.
Festade med festliga strumpor.

Maj

Det blev varmt. Fort.
Började sälja jordgubbar igen, åt jordgubbar till allt. Gav jordgubbar till alla.
Jag och Elise tittade på cruising.
Frestades av förbjuden frukt och började träffa någon jag inte borde.
Förälskade mig i Oskar Linnros.
Vi hittade taket.
Drack för mycket.
Klädde mig alldelles för lätt och folk pratade om det men jag kunde inte bry mig mindre.
Gick många ändlösa promenader med Erica.

Juni

Vilja bli släpptes.
Festade för mycket.
Fick jobb på tidningen och älskade det. Älskade förhållandena, och älskade mina medarbetare ännu mer.
Det var beach party och jag hjälpte en vän, är sjukt stolt över mig själv för att jag gjorde det.
Fotade Elin Kling och bekantade mig med hennes "personliga fotograf". Kunde inte sova varken den natten eller natten därefter.
Spelade volleyboll, hela tiden.

Jobbade för mycket.
Visade upp mig på stranden. Kollade in pojkar på stranden.
Erica hade tjejfest och vi alla var på kanelen. Skulle möta någon på stan den natten men han visste inte var han var.
Åt för lite. Söp för mycket.

Juli

Behöll traditionen och såg efterlängtade Eclipse med Lotta.
Träffade Frida för första gången den sommaren. Och hon var förändrad.
Köpte efterlängtade blåa converse.
Träffade Sara en sista gång. Hon grät. Jag grät.
Var i Göteborg, flera gånger.
Jag var full.
Jobbade halvt ihjäl mig. Var deprimerad.

Hade korvfest. Vi tänkte grilla men vädret svek oss. Det blev stekfest.
Åkte återigen till Göteborg.
Livet var ett språng mellan jobben, stranden, festerna och sängen.
Firade semestern med Erica i hennes ljudisolerade lägenhet.
Hade hem kompisar en kväll. Jag fick inte som jag ville och tyckte mest lite synd om mig själv.

Augusti

Transparent var mitt material.
Sade adjö till Walid som flyttade till Trollhättan.
Hade en impuls kräftskiva i mitt garage. Det kastades ost och spelades fuldans.
Spenderade sommarlovets sista dygn med samhällsbrudarna hos Anna. Det kunde inte ha blivit bättre.
Sara flyttade till USA.

September

Hängde i blåa huset. Ett kärt återseende.
Åkte till Grekland.
Sol, vit sand, saltvatten, brända axlar, fräkniga kinder och fuktiga kvällar.
Drack vackra drinkar och samtalade med söta britter tillsammans med Jenny.
Fann "Kostas".
Saknade "Kostas".
Var allmänt självgod och high on life (och alkohol) och sårade en bästa vän.

Oktober

Pluggade...
Anna fyllde 17, det firades och hon fick en sombrero.
Frida kom tillbaka.
Vandrade på kinnekulle med klassen, som faktiskt inte är så hemsk som jag hade trott.
Kvinnokris mitt ute i naturen.
Hade en riktig fylla à la "baksmälla". Minns inte hur jag kom in i huset.
Skaffade en walk in closet.
Träffade Valdemar.

November

Elise hade inflyttningsfest i Lidköping och jag var Lady Gaga.
Någon stack ett hål i mig.
Jobbade mycket, pluggade mycket.
Hängde mycket i Lottas källare.
Pluggade...

December

Fick en iphone. Lovade mig själv att jag skulle hålla den levande sålänge jag själv lever.
Fotade folk, hjälpte dem med sina julklappar.
Bakade julgodis med mina flickvänner.
Fyllde 17 och upptäckte att det inte var så farligt ändå.
Åkte limousin.
Slingade håret.
Firade nyårsafton med min andra familj.

Spegel spegel



Januari. Nytt år, samma möjligheter. Större ambitioner. Större engagemang.

2011 med de bästa jag vet


Spenderade de sista timmarna av 2010 med de käraste jag har hemma hos mig.


Vi åt trerätters, som jag Erica, Lotta och Frida så duktigt snott ihop.

Lottas klänning såg ut som en midnattshimmel och lämnade glitterspår efter sig.

Erica var glad och snygg som vanligt, hon skötte musiken.

Jessica var äntligen villig att vara med på kort.



Anna tyckte det var gott och Emma bara är söt. Notera att Frida äter chips där borta också.



Becca var snyggt sminkad och Jessica delade ut nyårskyssar.




Mina brudar kan dansa dom.  Ni skulle bara se.




Sen tog Anna över kameran, och jag måste säga att vi ser ståtliga ut!


Anna och jag, living la vida loca!


Sen gick vi ut. Vi frös inte, och Lotta lånade mammas "sälenskor".

VASKBRUDEN!


Från oss alla, till er alla, ett gott nytt år.

Tio lax tjugo lax trettio lax vaska.

RSS 2.0