Dbof lektion



Sitter i skolan och leker med photoshop. Se. Duktigt. Hej.

Jag tror det är nu jag river en vacker dröm



Once you gone tech you ain't never goin back



Har lite nya smycken. Och solbränna att skrubba bort, prov att plugga inför och fotouppgifter att göra. Nu kan jag inte skuta upp
det längre.

Vi taggar sönder



Hej hej hej hej hej hej hej hej nya skor.

La maison bleue






Höstfödan




Restaurangbesök med skolans skönheter väntar, sen busar vi runt i blå huset. Puss på det!

Ingen ser mig som du ser



Ingen ser mig som du ser mig.

Svampar och sånt




Det har varit segt med bilder den sista tiden. Har känt mig nere, eller sjuk, eller bara helt konstig. Men nu är jag påväg upp igen.

Jag vill tillbaka



Drömfångare från Grekland, och så jag då.

Pure sincerity


Jävlaranamma


Igår, sen förfest, sen fest. Idag har jag blåsor på fötterna och bruna skor (till en början svarta men helt nerlerade).

TGIF





The only way to deal with fucked up people is to be more fucked up than them


Läser en underlig bok och käkar torkade tomater, beundrar mina nya ringar och sånt där man gör istället för läxor en onsdag.

Livet känns längre än en falukorv vars ändar nästan vidrör varandra



  • När byxorna spricker i skolan och du blir tvungen att dölja hålen med en bok resten av dagen.
  • När du sitter och fnissar åt vuxna ord som mens och och vårtgård.
  • När lammkött (yngre män) inte fattar att du inte är intresserad.
  • När du nyvaket (och antagligen ganska fult) svarar i telefonen när okänd ringer en måndagnatt och flåsar i luren.
  • När du råkar hamna på ett helvetiskt spinningpass direkt efter ett hårt gympass.
  • När du bestämt dig för att vara trevlig och försöker hälsa på förbipasserande människor för en gångs skull och ingen möter din blick.
  • När du inser att du verkligen pratar bonnigt och använder ord om "menart" och lägger till ett "eller?" i slutet av varje fråga.
  • Och när du försöker se på politikdebatter på tv för att du faktiskt är intresserad, men ändå lyckas tappa koncentrationen och börjar tänka på hästar och bullar. Trots att du inte gillar bullar.

Då är du lite som mig.

Saknade te havs


Håkans nya fina låt (dock är River en vacker dröm en ännu större favorit) Poolkanter går lika bra som hav ibland.


Were gonna rough it up before we take it slow


Vet att jag är lite efter med opaciet-överlagda bilder, mest för att jag lovade mig själv att aldrig göra sådana. Dubbelmoral är
mitt andranamn! Hur som hellst, igår köpte jag söta byxor. Känner mig helt marocko i dem!

Jag tyckte mig höra ordet tacofest?








Åh min gud



Jag rekomenderar er att rota igenom gamla garderober. Där kan man fynda rejält!

One two three sambuca


Nytt folk. Dec och Graeme i lagom form utanför standardstället.

Jenny med sin nya vän Sambuca på P'n'P.

Avsked och sånt där.

Jenny skrattar åt skojiga britter.

Sen gick vi hemåt och var glada, ömsom ledsna för att vår sista dag var över.
Just nu vill jag bara tillbaka. Jag saknar greken som egentligen inte var någon grek och som egentligen inte hette Costas och
som hade gyllenbruna axlar och jag saknar värmen och jag saknar morgonlöprundorna och jag saknar att dricka vatten ur flaska,
och jag saknar att prata engelska med främlingar och jag saknar tzatziki och jag saknar havet .

Kalimera, kalispera, kalinichta









I wan't you to do me with a tommy-gun baby



Har med tålamod knåpat ihop ett örhänge av ett halsband, skrattat åt allt som har med klumpfötter och kryckor att göra,
försökt äta kattmat som vissa kallar pyttipanna, tagit mig upp för min favoritbacke och flåsande mantrat de fulaste orden jag
vet - jag blir bara bättre och bättre, och slutligen bett en gubbe från Jehovas vittnen att dra.

Ikväll är jag melodramatiken och förtvivlan


Ikväll är jag ingenting. Ikväll är jag ihålig, intetsägande, innehållslös, andefattig. Ikväll är jag tom.

Melona melona melona melonas


Kärleksfulla servitörer kom med vattenmelon,

Jenny och jag badade,

jag var ball och deppade över raderade bilder,

Jenny försökte reparera vattenskadad mobil och kamera, jag stod bredvid och skrattade i vanlig ordning,



och jag köpte ett armband i Lagana.

Carbonara, kille i söta badbyxor, sköldpaddsägg-bur, strandrestaurang, strand och solbadare





Jag har haft fullt upp med att förbanna mitt eget liv de senaste dagarna. Varför? Jo för att jag av misstag raderat 6 dagars
bilder från resan. Men lite bilder hann jag ta innan jag åkte hem igen. Här kommer första lasset.

Från Zakynthos till Göteborg




Jag är tillbaka


RSS 2.0