Anledningar och sånt

Hej vänner och ovänner (hehe).
Jag sitter för tillfället i köket och karvar Harry Potter-ärr i en pumpa med min bror, det är ju Halloween ni vet! Snart ska jag iväg
och äta fint (hehe antagligen pizza) med mina babys. Beklagar att det varit lite tomt här på sista tiden men mitt bredband hängde
upp snaran, ställde sig på stolen och hoppade för ett par dagar sedan (vila i frid). 
Men jag är snart tillbaka!

"För från och med idag, är ni ekonomer"



Idag är en sån där dag då man verkligen inte vill vara en ekonom.
Too bad.

Nightey




Skuggor, vertikalkomposition, diagonalkomposition, synvillor, förvirring, dramatik



Att porträttera sig själv



Drar ut på en lång höstpromenad (läs: åker buss och bil). Känner att det har blivit jäkligt mycket bilder på mig själv den senaste
tiden. Det är jag då, jag där, jag underifrån, jag överifrån, jag sur, jag glad, osv. Det beror mest på att jag är inne i en snyggperiod
just nu. Fastnar ovanligt bra på bild! Förut undrade jag om ni någonsin kommer tröttna på olika porträtteringar av mig.
Fast det skulle ni ju aldrig göra.


Det där vita som änglarna kastar på oss



TGIF och igårkväll föll första snön över mitt hus. Den här vintern kan inte bli annat än bra.

Blott sexton höstar






Ett par av de bästa kakbitarna i livets tårta.

Och jag såg min ungdom trampa gasen i botten


Det är rätt fint som det är just nu.

Vad händer med världen?


Vad vi gör/var gör vi?


17 ljus, 17 vårar.

Sång från härliga äldre män.

Paketöppning.


Söta födelsedagsbarnet med sin nya sombrero.

Dans dans dans.



Lite skogskärlek från en skog till en annan.



Nygaddad Elise!

Skönsång och tårtätande. Jag blev helt kär i tårtan.





Emma var söt,

Anton var lite lost,

Joel och Andreas var i dance-trance-mode,


och Jimmy var på kanelen.




Sen kom våra gamla goa grabbar.


Tittut?





Walid är den chokladigaste killen i sin klass säger han.

Alla dansade hemkst vackert och jag fann mig inte i sängen fören vid morgonsnåret. Skön kväll kompisar!

Grattis baby




Från igår när vi firade Annas 17-årsdag.

Vad får en att darra som höstlöven?


Mina chokladgrodor! Ikväll ska det firas.

Det är synd att du är så ful




Sammanfattningsvis: Glad chey, läppstift jag införskaffade för ett tag sen, Bra musik täckt av hår, och lilla jag.

Fuck it



Man måste dö några gånger innan man kan leva


2 steg från paradise. Som vi har längtat efter Håkans nya toner.

Låt mig berätta vart jag kommer ifrån


Andas in.
Andas ut.
Mantra tills det blir en omedvetenhet.

Det är en fin dag att fotografera





Det är en fin dag att fotografera sa min lärare idag. Jotack, det vet jag. Men det kan jag ju inte, för hon har gett mig för mycket läxor.
Men rebell som jag är så tog jag lite bilder ändå.

10 Oktober 2010 (10/10/10)


Bilder från i fredags. Det var ganska impulsivt.
Lördagen hade också en hel del att erbjuda. Först brunch på stan med Erica och resten av dagen spenderades med Johanna
i min soffa.  Nu väntar plugg. Och här ska ni få höra något sjukt. Jag jobbar som frilansfotograf och ändå kommer jag få IG i
fotografering. Lyckat.

Ny garderrrrrob


Har inte riktigt funnit orden de senaste veckorna. Känner att jag bara gett ifrån mig en massa obetydligt pladder och sånt.
Så tills vidare kompenserar jag med att leverera bättre bilder.
Nu ska jag gå tillbaka till min nya garderob och beundra lite.

Allt handlar inte om dig vännen



Livet handlar om plugg för tillfället. Förstår inte hur jag lyckas med mina betyg med tanke på att plugg för mig består av att
ligga i sängen med läxböckerna utspridda. Titt som tätt pillar man lite på datorn, går till köket och kollar om något nytt har dykt
upp i skafferiet. Och helt plötsligt finns det massa saker man måste att göra istället för att plugga.
Dessutom har jag jobbat idag. Sluta klaga.

Horsie




Vet inte än om jag tycker att den är fin eller ful. Men för att undvika konflikter och krig med Jessica så säger vi att den är fin då.

Vandring på kinnekulle


Vi åkte tåg till vildmarken, här ser vi söta bönder på rökpaus.

Vi kom fram i tid och var förvånansvärt taggade.

Vår idrottslärare i ren och skär Hitlerhälsning (yes hon är hård).



Fyra minuter har gått och större delen av klassen tjatar redan om fikapaus.





Vi hittade hästar.



Stannade till vid en glänta för primära (och akuta) behov.

Emma och Jessica var söta som vanligt.

Jag var skitsur men 2 år som jordgubbsförsäljare har lärt mig att behärska ansiktsuttrycket.


Nära toppen hittade vi lammisar. Fniss.

Framme. Imorgon väntar träningsverk och snygga fötter.

Men är ni som jag så kan det aldrig bli för mycket Håkan


Vet att jag säkert tjatat sönder er om det här, men nu är videon ute och den är så vacker.

Förr var du min förebild

Körde till Karlstad och kollade Thereses studentlya.


Hittade drömfångare och salt- och pepparkaren vi fann i en affär i Lagana på Zakynthos.

Svängde förbi Ikea.


Hittade snygg brud och tacos på Ica Maxi (fan vilka fynd!!!) sen åkte vi till en trång lägenhet, lagade mat, sen drog vi.
Just nu - tagga hajk!

Medan du gick och blunda fick jag kängor i magen





Prepartybilder från i fredags i kass kvalle. Och med det taggar jag inför vandringen imorgon med vår underbara idrottslärare
Vi hörs (om jag inte dör).

Får får lamm - får man lamm?


Äkta kompiskärlek det där.

Jag har famlat i mörker men i dig såg jag ljuset


Snook sviker aldrig, varesig de är tillsammans eller inte. Klicka på bilden och lyssna på gubben i lådan.

RSS 2.0