Nu har vi blått hus, blåa skor och blå bil

Det känns som att vi blivit föräldrar. Jag är så glad, alla är glada. Fast gladast är nog Jessica, det är ju hennes bil.

It's only illegal if you get caught

Kass dag.

Kul liv man har ändå

Slumpvis utvalda bilder från mobilen de senaste fyra veckorna. Hunnit med både det ena och det andra.

Let me go home

Och sen sjönk mitt hjärta till en plats någonstans längst ner vid mina fötter. Jag kunde inte längre höra det slå.
Kanske sjönk det inte, kanske tappade jag det inte, kanske hade det bara slutat pumpa. Jag visste inte och jag
brydde mig inte.

Så många broar jag bränt

Igår hade jag och Erica lite kul på balkongen.

Hyfsat entonig

Den här gjorde jag igår. Sen åt min släkt upp den. Själv käkade jag kladdkaka.
Ursäkta för den verbala spyan igår.

Saker som skaver

Ett par saker som ligger och skaver i bakhuvudet så här en onsdagskväll:

•Jag har franskaläxa tills imorgon. Prioriterar egentligen det rätt högt.
Men jag är fortfarande så high on life sen jag fick tillbaka mitt senaste prov (med 0,5 poäng över G-gränsen)
att jag struntar i läxan. Fuck that.

•Jag gillar ordkombinationerna Fuck it/fuck that/fuck yeah jättemycket, (särskillt med långa utdragningar av
vokalljuden, ni vet så det låter "fuck yeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeah",) men jag försöker dölja det i bloggen.
Orden ligger perfekt i munnen. Ger lätt och snabt utlopp för mina pubertala köttsliga och smått revolutionerande
tonårstankar. Så där lagom rebelliskt. Men det är inte passande säger min mamma.
Kom på nu att det egentligen är jättepassande eftersom det här är min blogg och inte hennes. Jag får släppa på
fuck-bromsarna då. Fuck yeah!!!

•Jag har börjat bli lite smått beroende av att spela spel och twittra på min iphone 4. Ja det måste tilläggas att det
är fyran! 32 gig, bästa skiten man kan ha än så länge (tack pappsen). Jag är som många säkert vet hyfsat
teknikgalen. Jag kommer ha ångest när femman kommer ut i butikerna.

•Jag är så äckligt insatt i ett spel just nu. Och jag KAN inte stänga av det! När jag är offline kan andra
spelare TA saker från mig! Liv och energi och så vidare tar de jävlarna. Funderar starkt på om jag ska ställa
klockan och gå upp klockan fyra inatt för att kunna slå ihjäl ett par jävlar, eftersom min energinivå är fulladdad
då. Annars kan jag alltid använda några av mina guldmynt och köpa mer energi.

•Nu fick jag lite ångest igen. Det vore egentligen dumt att strunta i den där francois devoiren. Men om jag gör den
kommer jag inte hinna sova tillräckligt många timmar. 7 timmar ska man sova per natt. Jag skrattar. Skulle aldrig
hinna det! Det vore skönt om man kunde lägga till ett par timmar om dygnet lite då och då. Eller som i spelet -
köpa energi!


•Jag undrar om jag glömde stänga av kaffebryggaren. Har hört att man kan elda ner hela huset om man missar
det. Nåja, den risken tar jag. Dock får den 0,5 i vardaglig-ångest-skalan. Det skaver lite. Ni vet som när man
sover med ett nytt lakan, eller när det är lite för varmt och det absolut inte finns en endaste liten kall yta kvar på
kudden.
Det skaver!

Så jobbigt livet är ibland. Ändå har jag gjort allt jag kan göra och undanröjt allt jag kan undanröja för att förhindra
skavet.

Står och rycker i en enarmad bandit

Så idag har jag mest hängt med Lotta. Först åkte vi bil med numera legalt körande Jessica, sen cyklade vi till city
där vi hängde på tantcafé. Alternativt gubbcafé för att göra sista bilden tillrätta.
Förresten! Har jag fel eller har väldigt mycket boys börjat spara ut mustascher nu? Är det en vår-grej eller har
jag bara inte lagt märke till det förut?

Man är väl medveten

Igår vaknade jag tidigt och hann med att ta ett kort på mina skinnbrallor.
Sen sprang jag förbi spegeln och inspekterade mitt ruffs (som inte borstats på ett antal dagar) och
bestämde mig för att det såg OK ut, sen drog jag på mig mina lackade läderskor och kände mig grym.
Sen slängde jag på mig min skinnjacka i farten, satte mig på cykeln och kände mig som en riktig bikerchick!
Lite som min morfar. Han åker motorcykel om sommrarna och har alltid på sig läderkläder. Han ser ut som
blänkande svart michelingubbe. Han är söt min morfar.
Sen gjorde jag ett jobb i stan här bredvid och efter det köpte jag en billig mainstreamtröja som påminner om
första och sista scenen i Lady Gagas nya video.

We're only young and still naive

Imorse åt jag äggröra. Vad åt ni till frukost?

På min födelsedag nästa år kommer jorden gå under


Run deep run wild

Hej kompisar. Jag ger er en av de bästa låtarna från vårens soundtrack (funkar också bra i originalversion).
Ikväll ska jag vara snygg och ha kul med mina kompisar. Sen ska de ut på krogen - snipp snapp slut.
Sen ska jag gå i ide i trettionio veckor, sen ska jag också gå på krogen och bli besviken över att det inte var mer än så.

För jag älskar ingen alls, sånt där är slöseri med tid

Och jag drömmer vidare. Känner mig lätt och vit. Sorterar bort allt det tunga och lever på mitt sätt.

Bengen går förbi sen

Vaknade en timma tidigare än väntat imorse så jag gick runt och utnyttjade morgonljuset lite.
Vet inte vad jag tycker om vad helgens bravader gjorde med mina docs, men det ser för grymt ut för att
tvätta bort.

Alla är högt över taken

Nu blundar jag. Kanske sover lite.
Och när jag öppnar ögonen ska det vara vår.
Då ska vi sitta med ryggarna mot tegelväggar och lapa sol, köpa solglasögon som ändå kommer gå
sönder snart, slåss med myggor, dra på oss vårförkylningar, dricka kaffe på rökiga uteserveringar,
köpa höga skor och börja springa i skogen.

Ännu ett par 18-åringar

Grattis (i förskott) mina älsklingar.

Someday I'll find someone who's going nowhere and we'll go there together

Söndagsfrukost.

Att vara med henne är som att springa uppför en sommaräng utan att bli det minsta trött





Jag satte mig och läste en bok. 26 timmar och fyra minuter senare var den slut.
Så jag började läsa den en gång till.

Släng ner nyckeln min fina och få mig av den här jävla gatan

Idag
  • hade söta Frida nya fina skor.
  • åkte jag buss hem med Gustav med rumphakan.
  • hade mig jag på mig en fin röd flanellskjorta.

Det är lite så jag jobbar


RSS 2.0